Pazar, Şubat 15, 2015

SORU SORUCU

Sorular ve cevaplar.
Hayat algoritması: Sorular & Cevaplar.
Her şey sorudur aslında. Her şey cevaptır.Her şeyin petrol olması gibi.Sen bir soru sorarsın. Sana biri,bir şey bir soru sorar. Başkaları başkalarına sorular sorar. Bir şeyler olur, Bir şeyler bir şeylere sorular sorar. Her soru başka bir soruyu çağırır, uyandırır. Doğurgandır soru.
Dişidir.
Cevap olur sonra o sorulan sorular. Bazıları zaten cevaptır. Laf olsun diye sorulur.Sen oradasındır bazı sorular sorulurken. Çoğu zaman yoksundur. Kimse olmasa da, soruyu soran biri olur mutlaka.
"Soru sorucudur" onun adı. Bir yerlerde her zaman soru soran birileri olur. Ama doğru soru, ama yanlış..Soru soran mutlaka olur.
Hem sebeptir hayat, hem sonuç. Mevzu bu zaten: Sebep & sonuç. Keşke satranç daha yaygın olsa.
Basittir aslında. Karmaşık gibi görünür çünkü biz öyle bakarız her şeye, birbirimize. Hatta kendimize bile aynada. Kendimize her baktığımızda , o aynada başka bir şeyler görmek isteriz. Zor doyarız biz.  Karmaşası süsüdür.
Ne çok soru oldu yine bugün.
Uyansam mı? Uyudum mu ki? Beşiktaş'ın maçı bugün müydü? Kahveyi bırakmak iyi bir fikir miydi?
20 yaşında bir kızı, bir çocuğu, bir insanı neden yakar başka 3 kişi?
Niye baba-oğul-oğlun bir arkadaşı bir kıza tecavüz eder? Nasıl olur böyle bir şey? Nasıl "olabilir" bu?
Ben ne yapıyordum bunlar olurken?
Canım sıkkın mıydı? Kesin sıkkındır.
Neye sıkılmıştım ben o kıza baba-oğul-oğlun bir arkadaşı tecavüz ederken? Sonra yakarken onu onlar, ben neredeydim?
Özgecan ölüyordu o esnada.
Annesi babası Özgeyi bekliyordu. Camdaydı belki annesi.

Bilmiyordu...

Özgecan ölüyordu.
Baba-oğul-oğlun bir arkadaşı biliyordu bir tek.
Özgecan ölüyordu.
20 yaşındaydı. Eve gidiyordu. Minibüsteydi.
20 yaşında, minibüsle eve gidiyordu Özgecan ölmeden önce.

Bilmiyordu...
Biraz sonra onu yakacaklarını bilmiyordu.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder